Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Θέματα - karmarmi

Σελίδες: [1]
1
Τηλεοπτική Μεταφορά / Soundtrack για τον 5ο κύκλο
« στις: Ιουνίου 04, 2015, 09:52:12 μμ »
Για όσους ενδιαφέρονται, ανακοινώθηκε η λίστα με τα μουσικά κομμάτια που συνοδεύουν τα επεισόδια του πέμπτου κύκλου:

http://watchersonthewall.com/game-of-thrones-season-5-soundtrack-clips-released-and-digital-download-date-announced/

Spoiler for Hiden:
Μια από τις ενθουσιώδεις ενασχολήσεις μου στο πλαίσιο των θεωριών που συνοδεύουν την κατάληξη της τηλεοπτικής πλοκής σε κάθε κύκλο είναι και το κάτα πόσο μπορεί κανείς να αντλήσει με σχετική ασφάλεια συμπεράσματα για το τι αναμένεται να παρουσιαστεί τελικά στις οθόνες μας, με την προβολή των τελευταίων επεισοδίων, με βάση το soundtrack που κυκλοφορεί. Ακόμη θυμάμαι τη φρενίτιδα που ακολούθησε η ονομασία της ηχητικής υπόκρουσης που χρησιμοποιήθηκε για τη μάχη του Sandor με τη Brienne στον τέταρτο κύκλο, καθώς πολλοί είχαν συνάγει, και με βάση τον τίτλο του επεισοδίου "The Children", ότι επρόκειτο μάλλον για τη στιγμή που αποκαλύπτεται η Stoneheart. Αναρωτιέμαι αν το "Forgive Me" πάντως έχει κάποια σχέση με το "For the Watch" αυτού του κύκλου...

2
Καταλαβαίνω ότι το θέμα "Κάτλυν Τάλλυ - Συμπαθής ή Αντιπαθής;" έχει σχεδόν εξαντληθεί όσον αφορά τις αναλύσεις που προτείνονται για την ερμηνεία του χαρακτήρα και του ρόλου της Catelyn στην ιστορία, και πρέπει να παραδεχτώ πως δεν επιθυμώ να απαντήσω αποσπασματικά στις αναρτήσεις του συγκεκριμένου νήματος, επειδή πραγματικά σέβομαι όλες τις απόψεις που έχουν διατυπωθεί στο πλαίσιο της συζήτησης, και σίγουρα θα προτιμούσα να μην αποτελέσουν οι παρατηρήσεις που καταθέτω αντικείμενο ενδεχόμενης αντιπαράθεσης. Πιστεύω μόνο ότι το παρόν νήμα προσφέρει ταυτόχρονα μια καλή ευκαιρία για αξιολόγηση των επιχειρημάτων που συχνά προβάλλουν οι αναγνώστες των βιβλίων όταν αποφασίζουν να τηρήσουν επικριτική στάση απέναντι στην Catelyn.

Αρχικά δηλώνω υποστηρίκτρια της Catelyn σε πολλά ζητήματα, κυρίως σε ότι έχει να κάνει με τη λειτουργία που αναπτύσσει ο χαρακτήρας της στο πλαίσιο της αφήγησης. Φαντάζομαι ότι κάποιος λόγος υπάρχει που ο Martin αποφάσισε να μη διαθέσει κανένα κεφάλαιο από την οπτική γωνία ενός βασιλιά, τουλάχιστον στα τρία πρώτα βιβλία, αλλά το γεγονός ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση προτάσσει το ρόλο της μητέρας, η οποία στα περισσότερα βιβλία φαντασίας καθίσταται απλώς αφηγηματική τεχνική ή "ξεθωριάζει" κάπου στο background, την ίδια στιγμή που θέτει το μονάρχη Robb σε δεύτερο πλάνο, είναι από μόνο του πολύ σημαντικό. Και γενικά νομίζω ότι, ανεξάρτητα από το πόσο τη συμπαθεί ή την αντιπαθεί κάποιος, μπορεί ωστόσο να το εκτιμήσει αυτό και να προσεγγίσει το θέμα όσο πιο αντικειμενικά γίνεται.

Θα ήθελα λοιπόν να παρουσιάσω μερικά από τα σχετικά επιχειρήματα και να αναπτύξω τους λόγους για τους οποίους προσωπικά πιστεύω ότι είναι εσφαλμένα.

Σε πρώτη φάση θα ήθελα να αναφερθώ στο γνωστό επιχείρημα, ότι η Catelyn ευθύνεται για τον Πόλεμο των Πέντε Βασιλέων. Συγκεκριμένα, υπάρχουν κάποιοι που ισχυρίζονται ότι ο πόλεμος ξέσπασε επειδή εκείνη απήγαγε τον Tyrion, τον μετέφερε μέχρι το Eyrie και τον έθεσε ενώπιον της θείας δίκης μέσω της μονομαχίας που ακολούθησε εκεί. Στην ουσία αγνοούν δηλαδή κάποια από τα βασικά σημεία της ιστορίας, τη σχέση της Cersei με το Jaime, η οποία αποτέλεσε την πραγματική αιτία, όπως επίσης και την ανάμειξη του Littlefinger, ο οποίος υποκινούμενος από τα δικά του πάθη και τις προσωπικές του φιλοδοξίες πυροδότησε μια κατάσταση που ήταν ήδη έκρυθμη. Ας μην ξεχνάμε ότι, ακόμη κι όταν συλλαμβάνεται η Cersei, καθίσταται σαφές ότι πιο βαριά κατηγορία δε συνιστά η δολοφονία του βασιλιά, αλλά η μοιχεία, καθώς έτσι τίθεται σε κίνδυνο η ίδια η δυναστεία. Όσο για το Littlefinger, εκείνος ως άλλος Heathcliff/Gatsby, έπεισε τη Lysa να στείλει γράμμα το οποίο καθιστούσε υπεύθυνη για το θάνατο του συζύγου της τη Cersei, είπε ψέμματα στην Cat για τον πραγματικό κύριο του μαχαιριού που χρησιμοποιήθηκε στην απόπειρα δολοφονίας του Bran όσο εκείνος βρισκόταν σε κώμα, και τελικά έπεισε το Joffrey να εκτελέσει το Ned επειδή στόχος του ήταν η αποσταθεροποίηση του βασιλείου, παρά τις διαμαρτύριες της ίδιας της Cersei η οποία ήταν - εκείνη την περίοδο - αρκετά νηφάλια ώστε να κατανοήσει τις συνέπειες που μπορεί να έχει η δημιουργία εμπόλεμου κλίματος με την οικογένεια που διοικεί τη μισή Westeros.

Αντίθετα, η απαγωγή του Tyrion, αν και σίγουρα όχι νόμιμη με βάση τη δική μας αντίληψη περί δικαίου, δεν παραβίαζε κάποιο νόμο της Westeros, γιατί φυσικά μιλάμε για μια φεουδαρχικής μορφής κοινωνία, στην οποία οι τιθέμενοι κανόνες ρυθμίζουν απλώς θέματα διαδοχής και είχαν κατά βάση θρησκευτικό υπόβαθρο, ενώ οι ποινικής φύσεως ρυθμίσεις απέβλεπαν στη διατήρηση της ευταξίας μέσα σε μια αυστηρά δομημένη κοινωνία. Κάτι αντίστοιχο υποστηρίζει και ο ίδιος ο Martin: http://www.westeros.org/Citadel/SSM/Entry/Great_Councils_and_the_Law.

Παράθεση
3. Do members of one Great House have a legal right to arrest and judge members of the other? I.e. was Catelyn’s abduction of Tyrion, given all the incriminating evidence, legal?

It was a bit dicey. A lord administers justice in his own lands. Catelyn would have had a much stronger claim if she had taken Tyrion in the north. Even in our own world, there are always dangers in taking on the rich and powerful, regardless of the legality of your auction or how much evidence you have… and the high lords of Westeros are a deal more prickly about their honor.

Έμφαση στο "Catelyn would have had a much stronger claim if she had taken Tyrion in the north." Το οποίο πρακτικά σημαίνει ότι δεν μπορούμε να μιλάμε για αυτοδικία, αλλά για επιλογή της κατάλληλης δωσιδικίας, γιατί εξουσία εδώ είναι η μορφή της νόμιμης βίας που ασκεί ο άρχοντας στην περιφέρεια διοίκησης του. Είναι ζήτημα τιμής της οικογένειας που θίγεται από την ενέργεια, εδώ οι Lannister, αλλά αυτό επιδέχεται σχολιασμού σχετικά με το τι ήθελε να κάνει τελικά η Cat στην περίπτωση.

Και το κείμενο είναι ξεκάθαρο στο σημείο αυτό, καθώς η Catelyn θέλει να φέρει τον Tyrion στο King's Landing. Και ναι, το Vale δεν έχει καμία σχέση με την πρωτεύουσα. Όμως η Catelyn ενεργεί έχοντας την πεποίθηση, δικαιολογημένη και ορθή, ότι οι Lannister ευθύνονται για την πτώση του Bran. Η Catelyn ήδη υποψιάζεται ότι ο Jaime έριξε το Bran, και ασφαλώς αυτό δεν ήταν και δύσκολο να το καταλάβει, από τη στιγμή μάλιστα που ο Ned με το Robert και τους άντρες τους πήγαν στο κυνήγι, ενώ ο Jaime επέλεξε να μείνει στο Winterfell με την αδελφή του. Το γράμμα της Lysa ενίσχυσε τις υποψίες της, και φυσικά έχουμε και το Ned να εκφράζει αρνητικά αισθήματα για τους Lannister χρόνια ολόκληρα, λόγω της αδράνειας που έιχαν να επιδείξουν στη διάρκεια της επανάστασης και τα δυσανάλογα κέρδη που αποκόμισαν από αυτή. Και επιπλέον υπάρχει και το μαχαίρι με το οποίο απειλείται για δεύτερη φορά η ζωή του Bran μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Νομίζω ότι ούτε τα κίνητρά της ήταν λανθασμένα ούτε και το συμπέρασμα στο οποίο οδηγήθηκε τελικά.

Επομένως, το μαχαίρι αποτελεί αποδεικτικό στοιχείο και η Catelyn ελπίζει να χρησιμοποιήσει τη θέση του Ned, το Χέρι του Βασιλιά και φίλο του Robert, για να εδραιώσει την αποστολή της. Tη Lysa την χρειάζεται ως μάρτυρα στη διαδικασία που ελπίζει ότι θα ακολουθήσει στην πρωτεύουσα.

Παράθεση
“Your proof is in the dagger,” Ser Rodrik said. “A fine blade like that will not have gone unnoticed.”

There was only one place to find the truth of it, Catelyn realized. “Someone must go to King’s Landing.”
____________________

“No,” she told him. “Your place is here. There must always be a Stark in Winterfell.” She looked at Ser Rodrik with his great white whiskers, at Maester Luwin in his grey robes, at young Greyjoy, lean and dark and impetuous. Who to send? Who would be believed? Then she knew. Catelyn struggled to push back the blankets, her bandaged fingers as stiff and unyielding as stone. She climbed out of bed. “I must go myself.”


Πόσο πιο σημαντική είναι η οικογένεια της βασίλισσας, όσο ισχυρή κι αν είναι, όταν ο βασιλιάς βρίσκεται ακόμη στη ζωή, και η όποια ισχύς της τελευταίας είναι συνδεδεμένη τυπικά με τον ίδιο το βασιλιά? Άλλωστε, o Tywin ήταν πάντα άνθρωπος των παρασκηνίων, και δεν έκανε ποτέ την πρώτη κίνηση, ούτε κατά την επανάσταση βέβαια, αλλά ούτε κι εδώ.

Αντίθετα, τι είναι αυτό που κάνει ο Tywin, ο οποίος γνωρίζουμε από τα βιβλία ότι θα έκανε τα πάντα για να απαλλαγεί από τον Tyrion, αρκεί βέβαια να μην είναι αυτός που θα χρειαστεί να λερώσει τα χέρια του, να αντιδράσει στην προσβολή? Πρόκειται για τον άνθρωπο που λέει ότι δε φοβάται την τιμωρία των θεών γιατί το αίμα που χύθηκε στο Red Wedding έπεσε στην κεφαλή του Walder Frey, ενώ είναι απόλυτα ικανοποιημένος με τις κατηγορίες που παρουσιάζει η Cersei στη δίκη του Tyrion, γιατί έτσι απονέμεται δικαιοσύνη για το έγκλημα του γιού του χωρίς εκείνος να έχει σχεδιάσει τίποτα. Οπότε ο Tywin, έχοντας πλήρη γνώση της αντίθετης φιλοσοφίας που έχει ο Ned στα θέματα αυτά, περιμένει πότε ο τελευταίος θα κάνει χρήση της αρχής του, ότι ο άνθρωπος που καταδικάζει, εκτελεί. Κι αυτό όχι γιατί ενδιαφέρεται για τον Tyrion, αλλά επειδή λειτουργεί με βάση αυτά που λέει κι ο Martin, επιχειρώντας δηλαδή να αποκαταστήσει την τιμή της οικογένειάς του.

O Tywin δεν κάνει κανένα πόλεμο στο σημείο αυτό. Γιατί ξέρει ότι δεν μπορεί, ακριβώς γιατί οι Stark είναι σε καλύτερη θέση στο ζήτημα αυτό. Ελπίζει όμως ότι στήνοντας παγίδα στο Ned, αυτός θα κάνει το μοιραίο λάθος που θα είναι casus belli, οπότε και στέλνει μισθοφόρους με μπροστάρη τον Gregor Clegane να λεηλατήσουν και να βιάσουν στα Riverlands, γεγονός που θα παρασύρει τους τοπικούς άρχοντες στην έναρξη εχθροπραξιών. Και φυσικά η κόρη του Hoster Tully είναι σύζυγος του άρχοντα του Βορρά.

Τέλος, να τονίσω ότι το γεγονός ότι η απόδοση δικαιοσύνης για την άδικη επίθεση στο γιο της - πραγματικά, ο Jaime παραβίασε το δίκαιο της φιλοξενίας - βρισκόταν στο εμπρόσθιο μέρος του μυαλού της δε σημαίνει ότι το σχέδιο της δεν είχε ψήγματα λογικής. Ήδη από τα παραπάνω διακρίνεται το αντίθετο, αλλά και ο ίδιος ο Tyrion λέει στα κεφάλαιά του:

Παράθεση
...and yet this seven-times-damned she-wolf Catelyn Stark had outwitted him at every turn.

Η ίδια η Catelyn προνοεί ώστε ο Tyrion να πορευτεί στη διαδρομή οπλισμένος και χωρίς αλυσίδες, προκειμένου να μην κινήσει υποψίες. Άλλωστε, η Cat δεν μπορούσε ούτε και να απέχει από κάθε ενέργεια, όταν συνάντησε τον Tyrion στο πανδοχείο, γιατί είναι γνωστό ότι οι άρχοντες έχουν πάντα μαζί τους συνοδεία απο ακολούθους. Αυτό αναφέρεται σχεδόν σε κάθε κεφάλαιο από το συγγραφέα, επομένως η παρουσία της Catelyn Stark τόσο νότια είναι red flag. Αυτός είναι και ο λόγος που πείθει τους άντρες που βρίσκονται στο πανδοχείο να συλλάβουν τον Tyrion, ανάμεσα τους δε και το μισθοφόρο Bronn. Συγχρόνως, ο Tyrion είναι μέλος της οικογένειας που η Catelyn θέλει να κρατήσει έξω απ' τα σχέδια της - στο σημείο μάλιστα αυτό, η Catelyn βρίσκεται στο δρόμο της επιστροφής από το King's Landing, με τις υποψίες της για το θέμα του Bran να πέφτουν από τα λεγόμενα του Littlefinger στον Tyrion αντί για το Jaime - και διακρίνεται για την ευφυΐα του.

Και σε κάθε περίπτωση η Cat σκέφτηκε πριν απ' όλους - βλ. Tywin ή Ned - το ενδεχόμενο να ξεσπάσει εχθρική κατάσταση στα Riverlands, και ήθελε να ειδοποιήσει τον πατέρα της γι αυτό.

Παράθεση
The crossroads gave her pause. If they turned west from here, it was an easy ride down to Riverrun. Her father had always given her wise counsel when she needed it most, and
she yearned to talk to him, to warn him of the gathering storm. If Winterfell needed to brace for war, how much more so Riverrun, so much closer to King’s Landing, with the power of Casterly Rock looming to the west like a shadow. If only her father had been stronger, she might have chanced it, but Hoster Tully had been bedridden these past two years, and Catelyn was loath to tax him now.

Πραγματικά, η ιδέα της ταραγμένης μητέρας που πανικοβλήθηκε και δε λογάριασε σωστά τα πράγματα, μου θυμίζει αυτά που λέγονται και για τη Brienne στο τέταρτο βιβλίο, ότι είναι βαρετή και δεν κάνει τίποτα, τη στιγμή που σκέφτεται να ψάξει για τη Sansa στο Eyrie και να πάει στο Night's Watch γιατί θυμάται ότι εκεί η Sansa έχει συγγενείς να την προστατεύσουν, και τελικά απρόβλεπτα γεγονότα μεσολαβούν και δεν ακολουθεί αυτό το σχέδιο. Πώς μπορεί, αντίστοιχα, κάποιος να ισχυριστεί ότι η Cat δεν ακολουθεί τη λογική αλλά το συναίσθημα, όταν τόσες πράξεις της δείχνουν το αντίθετο?     
 
Γιατί έπρεπε όμως η Cat να πιστέψει τη Lysa και το Littlefinger? Οι δυο μυστικοί εραστές δεν έχουν καλό σκοπό, όμως πρόκειται για την αδελφή και τον παιδικό της φίλο. Νομίζω ότι ήδη αναφέρθηκα στους λόγους που είχε η Cat να υποψιαστεί τους Lannister, ακόμη και χωρίς το γράμμα της Lysa. Η Lysa δεν ήταν η αιτία για τις επιλογές της Catelyn, αλλά αντίθετα της δημιούργησε και πολλά προβλήματα, εφόσον έβαλε τον Tyrion στην αρένα στο Eyrie κι έτσι εκείνος πήρε το Bronn με το μέρος του. Μίλαμε για πλήρη αποσύνθεση της πλοκής που είχε συλλάβει η Cat, η οποία την ήθελε την αδελφή της, όπως είπαμε, απλώς για μάρτυρα. Συνεπώς, αν κάποιος δεν ήταν λογικός εδώ, αυτή ήταν η Lysa.

Θα μου πείτε, οι δυο αγαπημένες αδελφές, χωρίς να έχουν μαλώσει ποτέ, είχαν να ειδωθούν χρόνια τώρα. H Cat εκπλήσσεται όταν αντικρύζει την εμφανώς αλλαγμένη και νευρωτική αδελφή της, όμως την πιστεύει αμέσως σε ότι έχει να κάνει με το θέμα του νεκρού συζύγού της. Προσωπικά, νομίζω ότι γι αυτό δε φταίει η Catelyn αλλά ο Martin, καθώς μου φαίνεται απίστευτο το ότι ενώ το Vale είναι τόσο κοντά στο Βορρά, και μάλιστα οι Royce του Βορρά είναι συγγενείς με τους Royce του Vale, δέκα και βάλε χρόνια έχουν μεσολαβήσει από την τελευταία συνάντηση Cat και Lysa. Προφανώς οι ανάγκες της πλοκής επιβάλλουν το δρόμο αυτό.

Όσο για το LF, εκείνος της λέει ξεκάθαρα ψέμματα για το μαχαίρι, ώστε να παραπλανήσει κι αυτήν και τον άντρα της. Πιστεύω επίσης ότι το μαχαίρι άνετα θα γινόταν δεκτό ως αποδεικτικό στοιχείο, μολονότι εκείνος εμπλέκει τον Tyrion στο θέμα αυτό. Όμως είμαι διατεθειμένη να δώσω στην Cat ένα περιθώριο αμφιβολίας εδώ, καθώς ακόμη κι αν έπρεπε να αναρωτηθεί πώς κατάφερε ο νεαρός εκπρόσωπος μιας κατώτερης κοινωνικής τάξης να αναρριχηθει στην κοινωνική κλίμακα, υποσυνείδητα νομίζω ένιωθε σε κάποιο βαθμό τύψεις που ο έρωτας του για εκείνη έγινε αιτία να καλέσει σε μοναμαχία τον τότε αρραβωνιαστικό της Brandon, ο οποίος και τραυμάτισε σοβαρά τον Petyr. Ούτως ή άλλως, έχοντας κάποτε αισθήματα για εκείνη, θα τολμούσε να κανει σοβαρό κακό στην οικογένειά της?

Αυτή είναι μια πρώτη προσέγγιση του χαρακτήρα της Catelyn Stark όσον αφορά τις επιλογές της στην ιστορία.

3
Καθώς ο πέμπτος κύκλος φτάνει πια στο τέλος του, είναι καλό νομίζω να κρατήσουμε στη σκέψη μας κάποια στοιχεία αναφορικά με το τηλεοπτικό σενάριο, όπως αυτό υλοποιήθηκε για να δρομολογήσει γεγονότα για τα οποία ελάχιστα πράγματα γνωρίζουμε από τα τελευταία βιβλία που έχει εκδώσει ο Martin. Η απουσία νέου συγγραφικού υλικού σίγουρα αποτέλεσε ένα απο τα εμπόδια που έπρεπε να ξεπεράσουν αυτή τη σεζόν οι σεναριογράφοι της σειράς, ενώ ταυτόχρονα σχεδόν οι παραγωγοί επιμένουν να υποστηρίζουν πως η τηλεοπτική μεταφορά του κειμένου του Martin θα ολοκληρωθεί σε επτά κύκλους.

Για το λόγο αυτό προέβησαν σε μια σειρά από επιλογές. Χαρακτηριστικές ανάμεσα τους ήταν η μέθοδος της αναπροσαρμογής και ανταλλαγής στοιχείων από την πορεία πολλών ηρώων στα βιβλία μεταξύ τους (π.χ. Sansa Stark - Jeyne Poole), η επινόηση ολότελα καινούριων ιστοριών για να κρατήσουν κάποιους άλλους χαρακτήρες στις οθόνες μας (π.χ. το ταξίδι του Jaime στο Dorne αντί για τα Riverlands), καθώς και η διασκευή της πλοκής όπως τη γνωρίσαμε στα βιβλία, με στόχο τη σύμπτηξη καίριων σημείων (π.χ. The Wall και King's Landing) ώστε να καταστεί εφικτός ο στόχος των D&D στο θέμα της χρονικής διάρκειας προβολής των κύκλων συνολικά εν γένει.

Ταυτόχρονα όμως πραγματοποίησαν και πολλές συνομιλίες με το Martin, συνεπώς είχαν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με ανέκδοτο υλικό του συγγραφέα για να λάβουν αποφάσεις σχετικά με τους χαρακτήρες και τη σημασία τους στην κατάληξη της ιστορίας. Ποιές ήταν όμως οι πληροφορίες που θεώρησαν χρήσιμο να αξιοποιήσουν τελικά?

Αυτά τα σημεία αποτέλεσαν αφορμή για συζητήσεις σε αγγλόφωνα sites στο διαδίκτυο. Ενδεικτικά, αναφέρω το παρακάτω νήμα: http://asoiaf.westeros.org/index.php/topic/128708-spoilers-all-what-do-you-think-season-5-has-spoiled-for-book-readers/.

Παρακάτω παρατίθενται κάποια απο αυτά, που με την ενσωμάτωσή τους ή μη στη σειρά μέχρι τώρα, τελικά οι D&D μας προσφέρουν προκαταβολικά γνώση για την εξέλιξη της ιστορίας στα βιβλία.

  • Θα ακυρωθεί ο γάμος της Sansa με τον Tyrion? Αν και λίγοι είναι αυτοί που θα υποστήριζαν ότι ο γάμος αυτός επινοήθηκε με την προοπτική να έχει αίσιο τέλος, αλλά και να εγγυάται το υπόλοιπο ενός ευτυχούς έγγαμου βίου για τους δυο ήρωες, τα διάτρητα επιχειρήματα με τα οποία ο Littlefinger παροτρύνει το Roose Bolton να σκεφτεί σοβαρά την πιθανότητα τέλεσης ενός γάμου ανάμεσα στη Sansa Stark και το Ramsay, οδηγούν σε σκέψεις σχετικά με το πρόβλημα που θα της δημιουργήσει ο γάμος αυτός στα βιβλία, ειδικά μάλιστα αν ληφθεί υπόψη ότι η Sansa είναι καταζητούμενη για τη δολοφοφονία του Joffrey, και ασφαλώς με τον τρόπο αυτό ο Roose διαπράττει προδοσία κατά της βασιλικής οικογένειας που του χάρισε το Bορρά σε ανταμοιβή για τις καλές του υπηρεσίες. Και στα βιβλία όμως ο LF σχεδιάζει να αποκαλύψει την ταυτότητα της Sansa την ημέρα του γάμου της με το Harry Hardyng, οπότε ποιά θα είναι η εξέλιξη αυτής της ιστορίας τελικά?

  • Η σημασία του γάμου της Sansa με το Ramsay. Μια ευρέως υποστηριζόμενη θεωρία είναι ότι η Sansa θα γίνει Βασίλισσα στο Boρρά, ή εν πάσει περιπτώσει θα καταλήξει να διοικεί το Βορρά για λογαριασμό του μικρού Rickon. Ανεξάρτητα από το αν συμφωνεί ή διαφωνεί κανείς με αυτά, θα πρέπει να σημειωθεί ότι και o LF κάνει λόγο για ένα πόλεμο με τρεις βασίλισσες στο τελευταίο κεφάλαιο της Sansa στα βιβλία, και σχεδιάζει μάλιστα να ενώσει το στρατό του Vale για να ηγηθεί του εγχειρήματος ανακατάληψης του Winterfell για τη Sansa. Επομένως, θα μπορούσαμε να πούμε ότι με την πλοκή αυτή η σειρά τοποθετεί τη Sansa εξαρχής στον τόπο που θα καταλήξει και στα βιβλία.

  • Το σχέδιο του LF θα ευοδωθεί. H Sansa δηλαδή θα παντρευτεί το Harry the Heir, εξέλιξη ιδιαίτερα ευνοϊκή για το LF που επιθυμεί να χρησιμοποιήσει το στρατό του Vale για την επιστροφή του Βορρά στο κυριαρχικό καθεστώς των Stark. Προσωπικά δυσκολεύομαι να το πιστέψω αυτό, με βάση κυρίως το πρόσφατο απόσπασμα από τα καινούρια κεφάλαια της Sansa στο έκτο βιβλίο που δημοσίευσε ο Martin στο site του, αλλά παραμένει το ερώτημα πώς θα εξασφαλίσει στρατό ο LF για να κερδίσει το Winterfell σε αντίθετη περίπτωση. Στη σειρά ο LF χειραγωγεί τη Cersei με ψέμματα, ώστε εκείνη να τον αφήσει να δράσει ανενόχλητος για λογαριασμό του στέμματος, αμφιβάλλω όμως ότι σε περίπτωση που μια αντίστοιχη πληροφορία φτάσει στα αυτιά της Cersei στα βιβλία, πράγμα που νομίζω ότι θα γίνει, τα πράγματα θα είναι τόσο εύκολα για το LF και τη Sansa.

  • Η επιβιώση του Sweetrobin. Παρά τα όσα λέγονται περί δηλητηριάσεως του από το LF, γεγονός είναι ότι στο απόσπασμα που έδωσε στη δημοσιότητα ο Martin, ο μικρός είναι πιο υγιής και ευφυής παρά ποτέ, ενώ και στη σειρά ακόμη, όταν η Sansa και ο LF τον αφήνουν με τους Royce, εκείνος χαίρει άκρας υγείας.

  • Ο Sandor θα επιστρέψει σύντομα. Αν και πιθανότατα βρίσκεται σε μια κατάσταση αδράνειας σε σειρά και βιβλία, το casting που ανακοινώθηκε πρόσφατα για το Septon Meribald/Elder Brother αφήνει απειροελάχιστα περιθώρια αμφιβολίας. Άλλωστε, στα βιβλία βρίσκεται συνέχεια και στο μυαλό της Sansa...

  • Ο ρόλος της Val. Ο θάνατος του Mance στη σειρά και η απαλοιφή των μελών της οικογένειάς του καταδεικνύουν ότι ελάχιστη σημασία θα έχει η Val για τη συνέχεια της ιστορίας. Δεν ξέρω μόνο αν οι σεναριογράφοι επιχειρήσουν να δημιουργήσουν έναν υποστηρικτικό ρόλο για κάποιον άλλο γυναικείο χαρακτήρα.

  • Ο επικειμένος θάνατος των Barristan και Victarion. Επιβεβαιώνεται από τον άδοξο θάνατο του Barry στη σειρά και, κατά πάσα πιθανότητα, από το σύνθεση των στοιχείων της ιστορίας του Victarion με εκείνη του Euron.

  • Η σημασία της Arianne και του Aegon. Εδώ η σειρά ίσως να έχει μεταφέρει στοιχεία από την ιστορία της Arianne στην Ellaria και τον Trystane. Έτσι, η πρώτη έχει αναλάβει να ενώσει τις Sand Snakes, για διαφορετικό σκοπό βέβαια, και αναμένουμε τώρα την υλοποίηση μιας θεωρίας που θέλει τον Tommen να πεθαίνει σύντομα, ώστε να εγκατασταθεί ως βασίλισσα η Myrcella στο King's Landing, με τον Trystane για σύζυγό της στο πρότυπο του αρραβώνα Arianne-Aegon, τουλάχιστον μέχρι την εισβολή της Dany και την κατάκτηση της Westeros από την πλευρά της, οπότε και οι δυο ανωτέρω χαρακτήρες θα εμπλακούν σε μάχες ανάλογες με εκείνες που θα έχει ο Aegon στα βιβλία με τη φερόμενη ως θεία του – Ο Χορός των Δράκων – από τη στιγμή που αποκαλυφθεί η πραγματική του ταυτότητα. Τέλος, και η συνάντηση στη σειρά του Tyrion με τη Dany κι όχι τον Aegon συνηγορεί μάλλον υπέρ αυτής της εκδοχής.

  • Η τύχη της Shireen. Η Melisandre δε ζητά ποτέ από το Stannis να θυσιάσει την κόρη του στα βιβλία, ενώ και η αγάπη της Selyse για την κόρη της είναι δεδομένη. Ωστόσο, με αφετηρία τα οράματα της Dany στον Οίκο των Αθανάτων, αλλά και τις συνεχείς αναφορές στα βιβλία σε δράκους που θα ξυπνήσουν από πέτρες, πολλοί πιστεύουν ότι η θεωρία αυτή είναι δυστυχώς πολύ πιθανό να πραγματοποιηθεί.

  • O Jaime και η Brienne θα καταφέρουν να επιβιώσουν. Οι αρχικές προβλέψεις ήθελαν τουλάχιστον τον έναν από τους δυο χαρακτήρες να είναι θύμα της εκδικητικής μανίας της Stoneheart, όμως η αφαίρεση της τελευταίας από την ιστορία στη σειρά, και η τοποθέτηση των δυο ηρώων στο Dorne και στο Βορρά αντίστοιχα, σημαίνει ότι ο ρόλος της δε θα είναι καθοριστικός για τις εξελίξεις στο θέμα αυτό. Η Brienne δύσκολα κατά την άποψη μου θα αφήσει το Βορρά για να κατευθυνθεί νότια, καθώς πιθανό είναι αυτή και η Sansa να αναζητήσουν καταφύγιο στο Τείχος. Αν τώρα ο Jaime βρεθεί στα Riverlands στο δρόμο του για το Βορρα, τότε ενδέχεται να διαδραματιστεί στις οθόνες μας μια παραλλαγή της ιστορίας του στην περιοχή αυτή της Westeros με άλλους χαρακτήρες στο ρόλο της Stoneheart (π.χ. Blackfish.)

  • Η Brienne και ο Stannis. Η πιθανότητα συνάντησης των δυο στη σειρά, ομολογουμένως μεγάλη με βάση τα τελευταία δεδομένα, δεν αποτέλεσε ποτέ αντικείμενο αντίστοιχων εκτιμήσεων στα βιβλία. Η κρατούσα θεωρία υποστηρίζει ότι η Brienne θα καταφέρει να εντοπίσει τη Sansa, όμως η τοποθέτηση της στο Βορρά, και τόσο κοντά στο Stannis, ίσως να σημαίνει ότι οι σεναριογράφοι προσπάθησαν να εντάξουν δυο διαφορετικά σημεία στην ιστορία της σε μια ενιαία πλοκή.

  • H Αsha και o Theon. Από τότε που o Theon στη σειρά απέρριψε τη βοήθεια της, τη Yara δεν την είδαμε ξανά. Βέβαια, και η επιβεβαίωση της επιστροφής της στο φινάλε του πέμπτου κύκλου δε σημαίνει απόλυτα ότι θα τη δούμε στο Βορρά να διαπραγματεύεται με το Stannis για την τύχη του Theon, καθώς αυτό θα αποτελούσε άσκοπη επανάληψη της ίδιας ιστορίας. Το πιθανότερο είναι να τη δούμε στο Pyke να θρηνεί το Balon και να φοβάται την επιστροφή του Euron. Ο Theon πάλι, αφού δραπετεύσει με τη Sansa, ίσως ζητήσει προστασία στο Τείχος, αλλά και πάλι ο δρόμος για εκεί περνά μέσα από το στρατόπεδο του Stannis, οπότε ο κίνδυνος που υπάρχει για το Theon παραμένει. Το ιδανικό θα ήταν να πάρει το δρόμο της επιστροφής για το Pyke και να αντιμετωπίσουν αυτός και η Yara από κοινού τον Euron στον επόμενο κύκλο, αλλά το πρώτο σενάριο φαίνεται πιθανότερο. Επομένως, αυτή η εξέλιξη θα σήμαινε ότι η συνάντηση του Theon με το Stannis στα βιβλία θα είναι ιδιαίτερα σημαντική.

  • Επιδημία Greyscale. Επίσης, συχνά ακουγόταν ότι ο Jon Connington θα πεθάνει τελικά, αλλά όχι προτού επιστρέψει στη Westeros και γίνει αιτία να ακολουθήσει επιδημία greyscale με καταστροφικά αποτελέσματα. Με την αφαίρεση του από την πλοκή, βέβαια, θα μπορούσαμε να πούμε ότι η τύχη του Jorah τελικά είναι ήσσονος σημασίας, οπότε και οι σεναριογράφοι αποφάσισαν απλά να επιλέξουν ένα πιο δραματικό θάνατο για εκείνον, δίνοντας σε αυτόν ασφαλώς στοιχεία από το Jon Connington. Ένα παραπλήσιο ζήτημα που τίθεται εδώ είναι κατά πόσο το greyscale θα έχει κι έναν ακόμη ρόλο, μπορεί δηλαδή να οδηγηθούμε σε επιδημία στο στρατόπεδο του Stannis με φορέα της ασθένειας τη Shireen?

  • Η προφητεία της Cersei. Πολλοί από εμάς που έχουμε διαβάσει τα βιβλία ξαφνιαστήκαμε με την αφαίρεση ένος κρίσιμου για την προφητεία αυτή τμήματος, αυτού που έχει να κάνει με το “μικρό αδελφάκι” ή valonqar. Οι περισσότεροι φαν πιστεύαμε ανέκαθεν ότι η νέα και πιο όμορφη βασίλισσα που θα εκθρονήσει τη Cersei θα ήταν η Dany, ενώ υπαίτιος για το θάνατό της θα ήταν  ο Jaime κι όχι ο Tyrion, όπως πάντα νόμιζε η ίδια. Ποιός ο λόγος, λοιπόν, να χρησιμοποιηθεί μια αναδρομή στο παρελθόν, ενώ ως γνωστόν οι D&D χρόνια τώρα υποστηρίζουν ότι σε ανάλογες ενέργειες σκηνοθετικά θα προέβαιναν μόνο για τις ανάγκες της ιστορίας του Bran? Θα πρέπει να σημειώσουμε όμως ότι ο Martin έχει πει πολλές φορές στο παρελθόν ότι οι προφητείες στο δικό του κείμενο δεν έχουν την κλασική λειτουργία που συναντάμε σε άλλα έργα. Πράγματι, αυτή η εκδοχή είναι σοβαρά υποστήριξιμη, καθώς η εναλλακτική θα σήμαινε είτε ότι valonqar δεν υπάρχει τελικά είτε ότι όταν έρθει εκείνη η ώρα οι D&D θα καταφύγουν σε τεχνικές shock value. Πάντως, σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να σημειωθεί η πιθανότητα να πρόκειται για αυτοεκπληρούμενη προφητεία, κάτι το οποίο κατά την άποψη μου προκύπτει με ακόμη μεγαλύτερη σαφήνεια από τη σειρά, ότι δηλαδή η Cersei είχε κάθε λόγο να κάνει εχθρούς της τη Margaery και τον Tyrion, μόνο που αποκλειστική αιτία για όλα αυτά ήταν τα δικά της πάθη και οι προσωπικές της αδυναμίες, κι όχι ένα δυσερμήνευτο συνονθύλευμα από γλωσικές ασάφειες.

Ποιά είναι η δική σας εκτίμηση για αυτές τις προβλέψεις?

4
Κι έτσι λοιπόν, όπως κάθε χρόνο σε ότι έχει να κάνει με τη σειρά, πριν πέσουν οι τίτλοι τέλους, με ότι βέβαια συνεπάγεται αυτό, αρχίζουν σταδιακά και με αρκετή περίσκεψη να δημοσιοποιούνται από το HBO στοιχεία για τους επόμενους κύκλους, μόνο που αυτή τη φορά το ενδιαφέρον είναι ιδιαίτερα έντονο, καθώς τα πιο πρόσφατα νέα από την παραγωγή καθιστούν πολύ πιθανή την τηλεοπτική εμφάνιση στα "προσεχώς" και απόδοση χαρακτήρων και σκηνών από τα βιβλία, που πολλοί είχαν αρχίσει να πιστεύουν πως οι D & D έχουν καταχωνιάσει κάπου ανάμεσα στις στραπατσαρισμένες σελίδες μιας μάλλον όχι και τόσο πρόσφατης έκδοσης του έπους του Martin.

Οι παρακάτω ενδείξεις αναφορικά με τους ρόλους για τους οποίους οι ηθοποιοί καλούνται σε οντισιόν είναι πολύ ενθαρρυντικές: http://watchersonthewall.com/game-of-thrones-season-6-casting-has-begun-and-heres-the-list/

Παράθεση
Season 5 of Game of Thrones may not be over but preparations for season 6 are well under way, and casting season has begun! And the first casting breakdowns have found their way to our inbox, thanks to some great sources.

There’s a bit of a twist this year though. Since past role descriptions have leaked, the show has wised up and left the names off the write-ups this year.

But that’s not a problem for Game of Thrones fans, is it? We love a good casting puzzle. And some of these parts are obvious, even without the names.

Let the casting speculation begin!

The first role on the table is…

Pirate,  man in his 40’s to late 50’s. He’s “an infamous pirate who has terrorized seas all around the world. Cunning, ruthless, with a touch of madness.”He’s a dangerous-looking man. A very good part this season.

We’d heard unconfirmed rumors that Theon’s uncle Euron Greyjoy would be appearing in season 6, and this sounds like him, more than his brother Victarion.

Next up is the one I’m personally most excited about:

Father. Aged 50’s to 60’s, he’s one of the greatest soldiers in Westeros- a humorless martinet, severe and intimidating. He demands martial discipline in the field and in his home. It’s described as “a very good part” for next year and that he’s “centrally involved” in a protagonist’s storyline.

This is a clear description of Randyll Tarly, Sam’s abusive father and the famous soldier mentioned by Stannis Baratheon a couple episodes ago. Some had guessed the discussion might mean we’re seeing him next year, and they were right.

The next three characters appear to be linked to this storyline- most likely Sam’s mother, brother Dickon and one of his sisters. All have the same comment about being centrally involved in a protagonist’s storyline.

Mother, in her 50’s. She’s a sweet, plump, and adoring mother, and has a soft spot for one of her children who benefits from her decency.

Sister, in her early 20s. She’s a kind, friendly and unpretentious woman.

Brother, in his early to mid-20’s . Athletic, a good hunter, an excellent swordsman, manly, not particularly bright but the favourite child of the father.

Next up:

Priest, in his 40’s or 50’s. A gruff ex-soldier who found religion. Now a no-nonsense rural priest who ministers to the poor of the countryside. He’s salt-of-the-earth man who has weathered many battles.

Sounds like Septon Meribald, although it’s a little surprising we’d see him next year instead of this year. If it is him, that hints at someone surviving the season.

A few more roles:

Leading Actress, in her early 40’s, she’s an elegant actress with a traveling theatre company. Fun, charismatic, rum-drinking actress in the troupe.

Priestess. Mid-20’s to early 30’s. Any ethnicity- she’s beautiful, intense, and magnetic.

Fierce Warrior, a tall man in 30’s or 40’s with a powerful physique. They’re looking for someone with “mixed ethnicity” for the role.

They’re also searching for a trio of young boys with very specific descriptions. My instinct says another flashback- perhaps this time via the weirwood network?

A large boy, with an actor who is 10-12 but playing 7 or 8. He’s described as “a clever boy” who seems too large for his age. He’s big and tall but not fat. “Characterful squat features” are a plus for this part. it’s specified that this is a one-time appearance.

12 year old boy, with brown hair and blue eyes. He needs to use a Northern accent. He has scenes where he has to spar with a wooden sword. The length of the role isn’t specified.

7 year old boy with dark brown hair, a narrow face and green eyes. He also has a Northern accent. He also spars with the wooden sword, so it’s safe to assume it’s the same scene. This role is similarly open-ended, the description only stating that the character is being ‘introduced.’

It’s worth noting that Sean Bean has green eyes, so if this is for a flashback role, the write-up would be a good fit for a child Ned.

Alright, readers, what do you make of these?

Ενδεικτικά, θα ήθελα να αναφερθώ σε κάποια συγκεκριμένα σημεία της ανακοίνωσης:

  • Father. Aged 50’s to 60’s, he’s one of the greatest soldiers in Westeros- a humorless martinet, severe and intimidating. He demands martial discipline in the field and in his home. It’s described as “a very good part” for next year and that he’s “centrally involved” in a protagonist’s storyline.

Πολύ πιθανό να πρόκειται για τον πατέρα του Sam και την υπόλοιπη οικογένειά του. Επομένως, η αναφορά του Stannis στο πρόσωπό του αυτή τη σεζόν δεν ήταν καθόλου τυχαία, και καθώς φαίνεται ο Sam και η Gilly θα κινηθούν νότια, με τον πρώτο να κατευθύνεται στην Oldtown σύμφωνα με τα βιβλία. Αναρωτιέμαι αν η δικαιολογία γι αυτό θα είναι

Spoiler for Hiden:
η προστασία της Shireen, εφόσον στη σειρά ο Mance είναι νεκρός και δεν υπάρχει το παιδί του που ο Jon θα θέλει να προστατεύσει από τις φλόγες της Melisandre.

  • Pirate,  man in his 40’s to late 50’s. He’s “an infamous pirate who has terrorized seas all around the world. Cunning, ruthless, with a touch of madness.”
    He’s a dangerous-looking man. A very good part this season.

Ο πολυαναμενόμενος Euron Greyjoy κατά πάσα πιθανότητα. Αυτή η πληροφορία φαίνεται να έχει "ρίξει" το διαδίκτυο, αν και σχετικές φήμες είχαν αρχίσει να κυκλοφορούν από τότε που

Spoiler for Hiden:
ο manager της Gemma Whelan (Yara Greyjoy) επιβεβαίωσε την επιστροφή της στο φινάλε του 5ου κύκλου.


Μάλλον Reach και Iron Islands θα φιγουράρουν σε πρώτη θέση γεωγραφικά την επόμενη σεζόν ακολουθώντας το τέταρτο βιβλίο. Δεν είναι λίγοι αυτοί που υποστηρίζουν ότι για το λόγο αυτό οι παραγωγοί έπαιξαν ένα παιχνίδι με τους τηλεθεατές παρόμοιο με αυτό του Martin, χωρίζοντας την ιστορία σε γεωγραφικά μήκη και πλάτη όταν αυτή άρχισε να διευρύνεται υπερβολικά. Έτσι, θα πρέπει να μείνει ελεύθερος χώρος σε επίπεδο πλοκής για να ενσωματωθεί η υπόθεση με πειρατές και στρατηγούς τον επόμενο χρόνο,

Spoiler for Hiden:
και ίσως να δούμε το Battle of Ice να λαμβάνει χώρα φέτος, και το θάνατο του Ramsay, ώστε επόμενος "μεγάλος κακός" να είναι ο Euron.
 
  • Priest, in his 40’s or 50’s. A gruff ex-soldier who found religion. Now a no-nonsense rural priest who ministers to the poor of the countryside. He’s salt-of-the-earth man who has weathered many battles.

Τέλος, αυτός ο ρόλος θα είναι μάλλον ένας συνδυασμός από Septon Meribald και Elder Brother. Αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι προμηνύει την επιστροφή του Sandor Clegane, το οποίο επίσης ικανοποιεί πολλούς. Πάντως, δε γνωρίζω πώς μπορούν τα Riverlands να επιστρέψουν στο προσκήνιο, καθώς η Brienne βρίσκεται βόρεια και δεν ξέρω αν υπάρχει κάποιος λόγος που θα την έκανε να κινηθεί κι αυτή νότια. Το λογικό είναι ότι θα θέλουν κάποιο κεντρικό ήρωα να κατευθυνθεί εκεί στο πρότυπο του Dorne. Με βάση τα όσα συζητούσαμε και στο thread για τις εικασίες για τον 5o κύκλο,

Spoiler for Hiden:
ίσως ο Jaime να περάσει από εκεί πηγαίνοντας βόρεια.


  • A large boy, with an actor who is 10-12 but playing 7 or 8. He’s described as “a clever boy” who seems too large for his age. He’s big and tall but not fat. “Characterful squat features” are a plus for this part. it’s specified that this is a one-time appearance.

    12 year old boy, with brown hair and blue eyes. He needs to use a Northern accent. He has scenes where he has to spar with a wooden sword. The length of the role isn’t specified.

    7 year old boy with dark brown hair, a narrow face and green eyes. He also has a Northern accent. He also spars with the wooden sword, so it’s safe to assume it’s the same scene. This role is similarly open-ended, the description only stating that the character is being ‘introduced.’

ΕΤΑ: Αναδρομική παράθεση του χωρίου για ανάπτυξη της άποψης ότι η σκηνή αυτή ενδέχεται να είναι κάποιο φλας μπακ, που θα κινείται γύρω από το Ned και τα αδέλφια του, Benjen και Brandon. Με την επικείμενη επιστροφή του Bran στη σειρά του χρόνου,

Spoiler for Hiden:
λέγεται ότι αυτό θα σημαίνει κάτι πολύ σημαντικό για την αποκάλυψη της πατρότητας του Jon, η οποία έτσι τελικά να μην αποκαλυφθεί στο ένατο επεισόδιο του πέμπτου κύκλου, όπως πιστεύουν κάποιοι, αλλά θα ακολουθήσει μια πορεία προσανατολισμένη στα δεδομένα των βιβλίων.

Εσείς τι έχετε να πείτε για όλα αυτά?


Σελίδες: [1]